Inga ord kan beskriva

En flicka på 7 år kommer till sin första skoldag, läraren ber eleverna rita en bild på det som betyder allra mest för dom. När flickan är färdig går hon fram till läraren och ger hon teckningen, hon börjar gråta och säger att det ska föreställa hennes mamma men att hennes mamma är så mycket bättre i verkligheten.

Det är en rätt bra liknelse på hur man ska med sina egna ord förklara hur bra Gud är. Han är ju sååå mycket bättre än vad jag kan säga med mina egna ord eller bilder som jag vill förklara för dom som inte känner Gud.
Som flickan säger; "Mamma är så mycket bättre i verkligheten." Så är det med Gud också. När man själv har fått uppleva det så vet man. Jag har inga ord som kan beskriva hur underbar Gud är. Tycker att ni ska testa lära känna Gud, ni förlorar ju inget på det. 


Jag pratar gärna om Gud, Jesus. Men jag kan aldrig riktigt förklara hur bra han är. Det finns somsagt inte tillräckligt många eller tillräkligt bra ord för att beskriva det.


Kommentarer
Postat av: alicia

amen!

2009-09-26 @ 16:47:17
URL: http://wennstig.blogspot.com
Postat av: Linda

Gud är verkligen så mycket bättre i verkligheten, så mycket bättre än man kan förklara.

Det är int bullshit och chansa på honom asså.

Det kan man lätt tro men shit, crap dude DET VAR verkligen INT bullshit och testa lära känna Gud. Det var så mycket bättre än det;)

INGET JAG UTAN DU!

2009-10-05 @ 20:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0